Auto ukazało się w 2002 roku, wzbudzając od razu ogromne zainteresowanie, nie tylko fanów marki. Porsche Cayenne to wspólne dzieło Porsche oraz koncernu Volkswagena. Zaskakiwała także wysoka pozycja auta na wymagającym rynku amerykańskim, tym bardziej że był to dopiero pierwszy SUV produkowany przez Porsche. Sprawdź, czym jeszcze zaskoczy fanów czterech kółek dziecko legendy motoryzacji – Porsche?
Porsche Cayenne – droga do ideału
Początkowe kontrowersje spowodowane wprowadzeniem do powszechnego użytku jednostki napędowej chłodzonej cieczą (Porsche 911) stosunkowo szybko zamieniły się w zachwyt przy okazji premiery Porsche Cayenne. Wpływ na tę zmianę opinii miało duże zapotrzebowanie na auta wyższej klasy. Cayenne jest konstrukcją opartą na Volkswagenie Tourage.
Powszechny podziw wzbudzał między innymi mocny silnik V8, znany z Porsche 928. Wypada dodać, że w 2009 roku w Porsche Cayenne zdecydowano się na wykorzystanie silników wysokoprężnych, jako podnoszących i tak niemałe osiągi.
Porsche Cayenne – jaki jest, każdy widzi
Przy okazji premiery nie mogło obyć się bez komentarzy dotyczących sylwetki auta. Porsche przyzwyczaił wszystkich do opływowych kształtów, charakterystycznych dla sportowego typu marki. Zamiast tego oczom fanów ukazała się luksusowa terenówka ze stajni Porsche. Szok!
Jednak tym, co przekonało malkontentów, było obszerne i starannie wykonane wnętrze nacechowane niemieckim porządkiem i funkcjonalnością. W efekcie w pięciodrzwiowej wersji Porsche Cayenne znajduje się pięć komfortowych siedzeń. Bagażnik o pojemności 540 litrów można powiększyć. Po złożeniu tylnych miejsc pojemność kufra wynosi aż 1780 litrów.
Wymiary Porsche Cayenne:
- długość – od 4,8 do 4,9 metra;
- szerokość – od 1,9 do 2,0 metrów;
- wysokość – od 1,67 do 1,7 metra.
Porsche Cayenne – niech moc będzie z Wami
W powszechnym mniemaniu za najmocniejszą wersję uważa się Porsche Cayenne Turbo S, chociaż jako auto przeznaczone na publiczne drogi, wymienia się Porsche Carrera GT. Silnik montowany w Turbo S był w stanie wygenerować nawet 550 KM, co stawiało go na równi z Mercedesem ML 63 AMG.
Jednak i wersja podstawowa powinna zadowolić wybrednych użytkowników, oferując 3-litrową, widlastą, doładowaną szóstkę o mocy 340 KM. Dodajmy, że auto przyspiesza do 100 km/h zaledwie w nieco ponad 6 sekund, a prędkość maksymalna to bagatela 245 km/h. A przecież nikt nie mówi tu o niewielkim sportowym coupé, lecz o ważącym ponad dwie tony kolosie! Przy okazji kierowca zyskuje super silny holownik do przyczep, który świetnie sobie radzi i na autostradach i w terenie.
Szukasz idealnego auta w dalekie trasy i do jazdy miejskiej? Sprawdź, co oferuje Porsche Cayenne. Być może będzie to początek wielkiej miłości, z wzajemnością oczywiście.
Ile kosztuje Porsche Cayenne?
Cena nowego Porsche Cayenne w Polsce waha się w przedziale od 428 000 do 555 000 zł, w zależności od wersji silnikowej, wyposażenia i dealera.
Ceny poszczególnych wersji silnikowych:
- Porsche Cayenne 3.0 V6: 428 000 zł
- Porsche Cayenne E-Hybrid: 469 000 zł
- Porsche Cayenne S 3.0 V6: 508 000 zł
- Porsche Cayenne Turbo 4.0 V8: 555 000 zł
Ceny wybranych elementów wyposażenia dodatkowego:
- Pakiet Sport Plus: 68 000 zł
- Pakiet Porsche Exclusive Manufaktur: 100 000 zł
- Pakiet Offroad: 30 000 zł
- System audio Burmester: 25 000 zł
- Dach panoramiczny: 20 000 zł
Używane Porche Cayenne – ceny
Cena używanego Porsche Cayenne zależy od wieku, przebiegu, stanu technicznego i wyposażenia. W Polsce ceny używanych Porsche Cayenne wahają się od około 20 000 zł do ponad 500 000 zł.
Przykładowe ceny używanych Porsche Cayenne:
- Porsche Cayenne 2005: 29 900 zł
- Porsche Cayenne 2019: 162 000 zł
- Porsche Cayenne 2021: 220 000 zł
Cena Porsche Cayenne jest wysoka i zależy od wielu czynników. Należy jednak pamiętać, że Porsche Cayenne to samochód klasy premium, który oferuje doskonałe osiągi, komfort i bezpieczeństwo.
Jedna odpowiedź do „Porsche Cayenne: Sportowy SUV niemieckiej marki”
To auto się trochę zestarzało, osobiście wolałbym Macana, jakoś lepiej wygląda, chociaż to maleństwo.